Ibland är det bra att försova sig

Jag måste ha stängt av larmet och somnat om. Vaknade åtta.

Med tanke på att jag måste ut med hundarna och ge dem frukost innan jag ger mig iväg till jobbet och att det realistiskt skulle vara åtminstone 1.5 timme tills jag kunde vara på kontoret skrev jag till Långe T och hoppades det var ok att jobba hemifrån idag.

Med tanke på att alla system fortfarande är nere och internet mail det enda som fungerar så är det lite hipp som happ om jag är på kontoret eller ej just nu.

Jag stannade hemma.

Så jag har träffat städtjejen för en gångs skull. Försökt jobba med det jag har haft möjlighet att göra hemifrån. Åkt till affärn och hämtat paket – en ny laptop har varit på ”måste skaffa mig” listan länge, eftersom den jag har har knäckt skärmen och strömkabeln hänger löst. Så nu har jag både ny bärbar och en extern hårddisk på 2TB – rikligt med plats till både backup och ”nice to have” saker.

Jo, riktiga kvinnor tar backup numera.

Allt jag hade på jobbdatorns hårddisk försvann. Inte för att det var så himla viktiga saker egentligen, men icke desto mindre irriterande att behöva återskapa.

Solen skiner och jag ska ge mig ut och springa en runda nu. Har anmält mig till ett OCR i september (”Ladies mud race” på 8 km och trettiotalet hinder) och insåg plötsligt att det kanske vore bra att öva lite löp innan jag kastar mig ut i det projektet. Vi är arton tjejer från crossfitgänget som ska med – faktiskt är det enda anledningen till att jag anmälde mig. Det är så himla roliga människor, jag vill också vara med och ha kul 🙂

Och imorgon är det fredag. Inte illa alls.

Publicerat av

irrhönan

Singelmamma till 2. Hundägare till 2. Beroende av crosstraining, utomhus och året runt. Mera gourmand än gourmet. Läser gärna böcker. Försöker sluta tänka.

3 reaktioner till “Ibland är det bra att försova sig”

  1. Du borde lyssna på dagens sommarpratare. En kvinna som gjort den omvända resan mot dig, en danska som bosatt sig i Sverige (Swedbanks vd eller nåt)
    Fast danskarna har svårt för att lära sig svenska… jag tror din danska är betydligt bättre!!

    Gilla

Det tyckte jag - vad tycker du?

