Det händer sällan

…att jag hoppar över träningen. Men det gjorde jag idag. Efter att ha hämtat Storebrors nya cykel (den han hade blev stulen nyligen) så kom jag först hem vid fem. När jag kommer hem sker dagens viktigaste stund – hundpromenaden där jag ”landar” i dagen igen, varvar ner och stänger av sånt som måste stängas av.

Och när den hundpromenaden var över var det bara dryga tio minuter till avgång om jag valde att träna. Och ensam som jag är idag valde jag att hoppa över. Normalt är vi fem som åker härifrån de 8 kilometrarna till träningen. Det är lättare att skolka när man är ensammen, trots att träningskompisarna ju finns där ändå, 8 km bort.

Fast jag behöver inte ha dåligt samvete för att jag inte rört på mig (som om jag skulle ha det…). Igår till lunch sprang jag 3.5 km, samma räknar jag med att göra imorgon. Jag ska banne mig inte stå i situationen att jag inte orkar springa 8 km till det där OCR i september. Banne mig.

Jag gick i solskenet och värmen och lyssnade på Lyssnarnas sommarpratare 2017, Tommy Ivarsson, Kände igen mycket och ändå inte. Berördes och det var skönt.

Skönt också med sommarvärmen, den sällsynta.

Vi äter ute i trädgården ikväll. Det gäller att passa på.

Publicerat av

irrhönan

Singelmamma till 2. Hundägare till 2. Beroende av crosstraining, utomhus och året runt. Mera gourmand än gourmet. Läser gärna böcker. Försöker sluta tänka.

En reaktion till “Det händer sällan”

Det tyckte jag - vad tycker du?

