Dålig fredagscocktail

Stress (se förra inlägget – på grund av lång resa hem)

+ Besvikelse / irritation (när brorsorna lämnat hundarna orastade hemma och gett sig av så måste jag avboka mitt yogapass som jag glatt mig åt; nu skulle jag ju igång igen. Men inte idag)

+ Sorg / berörd (lyssnade på Magda Gads sommarprogram. Fruktansvärt och fruktansvärt bra. Fattar precis varför jag INTE ska lyssna på den slags program. Jag blir så ofattligt trist, så lamslagen av världens ondska och istället för att bli arg och handlingskraftig så blir jag ledsen och handlingsförlamad)

+ Irritation (fick spel på ungarna. Allt som finns att göra hemma som de inte ser / gör / erbjuder sig att hjälpa till med. Diska. Plocka undan på sina rum. Ta hand om sin tvätt. Klippa gräset.)

+ Frustration (ensam fredagkväll men vad gör jag? Klipper gräsmattan, rastar hundar och är dödstrött klockan 21)

+ Vin (ett glas till min pizza)

                                                                                                                 

Resultatet?

Ledsen, bedrövad och känner mig ensammast i världen.
Hej svarta känsla. Det var gudskelov längesen sist
.

 

Publicerat av

irrhönan

Singelmamma till 2. Hundägare till 2. Beroende av crosstraining, utomhus och året runt. Mera gourmand än gourmet. Läser gärna böcker. Försöker sluta tänka.

3 reaktioner till “Dålig fredagscocktail”

  1. Finns det några”normala” ungar under 22 som ser utanför den egna lilla världen? Jag har inte lyckats fostra såna men dom har blivit bra med åren. Det blir dina med.

    Liked by 3 people

  2. Låter som normala ungar och de kan bli värsta pedanterna när de får eget bo. Besvikelse och frustration är jobbigt nog, hoppas du hittat en gladare känsla 💕

    Gilla

Det tyckte jag - vad tycker du?

