Ibland är det fruktansvärt långt hem helt enkelt

En normal dags transport från jobbet: 

  1. Cykla 5 minuter
  2. Tåg 33-37 minuter
  3. Cykla 10 minuter

Det är en normal dag. Just nu är Köpenhamns centrum drabbat av spårarbeten, vilket har betytt lite olika varianter på resa. Just nu är den normalt onormala transporten hem:

  1. Cykla 5 minuter
  2. Tåg ca 20 minuter
  3. Vänta 5 minuter
  4. Nytt tåg ca 20 minuter
  5. Cykla 10 minuter

Idag – stressad eftersom ingen av brorsorna gått ut med hundarna på hela dagen – skyndade jag mig hem men håhåjaja som det gick bra då. 

  1. Cykla 5 minuter
  2. Inse att väntetid på vanligt tåg var 17 minuter. Var smart och tog regionaltåget istället. Åkte 10 minuter innan jag upptäckte att tåget inte skulle stanna vid min station utan jag hamnade nästan ute vid Kastrup, 20 minuter senare. 
  3. Gick till metron. Åkte 35 minuter
  4. Väntetid 10 minuter
  5. Tåg 20 minuter
  6. Cykla 10 minuter

Hej fredag och helg. 

Publicerat av

irrhönan

Singelmamma till 2. Hundägare till 2. Beroende av crosstraining, utomhus och året runt. Mera gourmand än gourmet. Läser gärna böcker. Försöker sluta tänka.

5 reaktioner till “Ibland är det fruktansvärt långt hem helt enkelt”

  1. I Stockholm räknas det som kort resväg. Är det inte rätt så normalt i storstäder?
    Minns med avund min morfar som cyklade hem och åt på lunchrasten. Sånt existerar inte idag.

    Gilla

Det tyckte jag - vad tycker du?

