Inget firande idag heller

Storebrors andra uppkörning gick inte vägen. 

Dags att satsa på körvana, tänker jag och stöttar med bidrag till extra körlektioner. 

Fan ta det här landets regler som förbjuder mig att sätta en övningsskylt på bilen och kasta honom (och mig) ut i trafiken. 

Sexhundra kronor per lektion känns, och allra mest för Storebror som hittills betalat själv.   

Publicerat av

irrhönan

Singelmamma till 2. Hundägare till 2. Beroende av crosstraining, utomhus och året runt. Mera gourmand än gourmet. Läser gärna böcker. Försöker sluta tänka.

8 thoughts on “Inget firande idag heller”

  1. Körkort är svindyrt å andra sidan måste man här få utbildning som föräldrahandledare och en ny utbildning för varje barn man kör upp med. Inte som förr när man bara satte sig i bilen (hemskt minne från min ungdom hahaha) med morsan och körde.
    Hoppas det går vägen nästa gång!

    Gilla

  2. Det måste vara tuffare i en storstad också, speciellt om man inte får öva vana på lite mera ödsliga vägar. Kan de inte övningsköra i Sverige om sommaren?

    Gilla

Det tyckte jag - vad tycker du?

