Hönsmamman

Sorry Lillebror, men jag klarar inte av tanken på att du ensam kommer till Centralstationen lördag natt klockan två (efter att ha åkt regionaltåg i ungefär fyra timmar), väntar en halvtimme och sen åker hem, ensam i förortståg i en dryg halvtimma.

Jag vet att förmodligen händer ingenting.

Men om – gud förbjude – om nånting hände, om du blev nedslagen eller påhoppad eller rånad, skulle jag aldrig förlåta mig själv.

Därför kommer jag att åka in till stan klockan två inatt och hämta dig.

När jag sa åt dig att ta ett tidigare tåg så sa du att det var omöjligt.

När jag bad dig sova över ytterligare en natt och ta tidiga morgontåget så sa du att det heller inte gick.

Med den planeringsförmågan – eller rättare sagt brist på samma – så får du acceptera att det var första och sista gången du åkte tvärs över Danmark för att hälsa på din kompis på hans internatskola.

Sorry.

Lillebror är till salu billigt.
Igen.
Några spekulanter?

Publicerat av

irrhönan

Singelmamma till 2. Hundägare till 2. Beroende av crosstraining, utomhus och året runt. Mera gourmand än gourmet. Läser gärna böcker. Försöker sluta tänka.

3 thoughts on “Hönsmamman”

  1. Jag är nöjd med de strulande ungdomar jag har, men tack för erbjudandet.
    Minns bara att du är inte ensam!!
    Allt det där gick jag igenom för några år sedan, det blir bättre!!

    Gilla

Det tyckte jag - vad tycker du?

