Fördelen med att prata med sönerna…

Andra saker än trista utskällningar kommer också upp och vänds och vrids på.

Mamma, vad tycker du om E?” frågar Lillebror, och jag säger att hon, E, verkar väldigt trevlig och snäll. ”Är det flickvän eller bara vän?” frågar jag, och får en axelryckning och ett litet snett leende till svar. Gulligt.

Och apropå det – flickvänner.

Så gav jag honom erbjudandet jag tänkt alldeles för länge över. HPV vaccination. Han får den av mig, om han vill. Jag hoppas han vill. Storebrors klasskompis pappa, vars begravning Storebror och jag var till i somras, dog i halscancer, orsakat av HPV virus.

I Danmark vaccineras endast tjejer – och det är gratis. En full dosis för killar kostar ungefär fem tusen kronor. Ocker. Men det får det vara värt. Det är nu de ska vaccineras, innan de blir sexuellt aktiva som det så vackert heter.

Jag frågar Storebror också. ”Ja, det vill jag” säger han.

Imorgon är det jag som ringer till läkaren.

Publicerat av

irrhönan

Singelmamma till 2. Hundägare till 2. Beroende av crosstraining, utomhus och året runt. Mera gourmand än gourmet. Läser gärna böcker. Försöker sluta tänka.

12 thoughts on “Fördelen med att prata med sönerna…”

      1. Ja fast de har pratat om rabatt tror jag.
        Jag fick betala för dottern med men inte fullt pris.
        Numera tror jag det är helt gratis för flickor.

        Gilla

Det tyckte jag - vad tycker du?

