Insikt

Jag insåg vid en snabb blick i spegeln på jobbet att begreppet ”den lilla svarta” ser olika ut beroende på vem man är. 

Hos de flesta kvinnor på jobbet är det pumps, dräkt och välfriserat hår som gäller. 

Konstigt egentligen att ingen än anmärkt på min klädsel.  Och ännu konstigare att jag trivs ganska ok, trots allt. 

Min älskade ganska nya läderjacka som är sydd av gamla återanvända jackor är ett fynd. Likaså ryggsäcken, också den av återanvända material. 

Publicerat av

irrhönan

Singelmamma till 2. Hundägare till 2. Beroende av crosstraining, utomhus och året runt. Mera gourmand än gourmet. Läser gärna böcker. Försöker sluta tänka.

5 reaktioner till “Insikt”

Det tyckte jag - vad tycker du?

