Oväntade ”fynd”

I helgen tar jag en sväng norrut och besöker min syster. 

Storebror var snabb med att fråga om det var ok att han bjöd hem kompisar till fest. Eftersom Lillebror fick lov när jag var bortrest nyligen så kunde jag inte gärna neka. 

Jag litar på Storebror och hoppas det går bra. 

Så igår kväll röjde jag lite. Flyttade på onödigheter.

Lyfte på kuddar. 

Och hoppsan. 

Där låg en svart ”skunk bag” och några små klumpar i påsar under en av kuddarna.

Jag marscherade upp till Lillebror – inte för att anklaga, för jag vet att han inte röker – men för att förklara det stora ansvar som följer i hälarna på att vara värd för en fest och sina gästers uppförande. 

Haschet spolades ner i toaletten och Lillebror var helt överens med mig om att det inte var ok av vem det nu var  att ha haft med det.

Publicerat av

irrhönan

Singelmamma till 2. Hundägare till 2. Beroende av crosstraining, utomhus och året runt. Mera gourmand än gourmet. Läser gärna böcker. Försöker sluta tänka.

7 thoughts on “Oväntade ”fynd””

    1. Tänker på när vi var på festivalen, att det röktes helt öppet. För mig som svensk är det märkligt. Å andra sidan var ju alla glada och trevliga även om det inte var så många ”hemma”. Med det inte sagt att jag tycker att det är ok att 16 åringar röker på. Även om man som föräldern varken kan eller bör låsa in dem så är det nog viktigt att göra som du göra – markera att det inte är ok.

      Gilla

Det tyckte jag - vad tycker du?

