Kontraster

Igår kväll satt jag i soffan tillsammans med Storebror och hans klasskompis. De hade fixat mat åt mig – snällisarna – och jag, som glömt att jag lämnat Tant Fjant till Farbror Verkstad, hamnade framför TV’n istället för till träning.

Det var skönt att sitta med dem och hundarna och bara slappa. Mysigt med en film, mysigt med soffhäng (minns inte när jag satt i soffan senast!) och framför allt med sällskap.

Under natten var jag uppe och rände tillsammans med Lillebror, som mådde så illa efter HPV sprutan att han kräktes. Jag sov kanske tre timmar totalt. Han lika lite. Man blir helt slut av sånt.

Så dagen idag var lite hudlös. Lite ömtålig.

När kvällen nu närmat sig befinner jag mig ensam i Hönsgården tillsammans med hundarna. Bägge brorsor är iväg på sina håll, hos kompisar.

Jag tänker strunta i att klockan är nio bara, utan ta en huvudvärkstablett och gå i säng. Förhoppningsvis kan jag sova ikapp lite från natten som varit.

Publicerat av

irrhönan

Singelmamma till 2. Hundägare till 2. Beroende av crosstraining, utomhus och året runt. Mera gourmand än gourmet. Läser gärna böcker. Försöker sluta tänka.

2 thoughts on “Kontraster”

Det tyckte jag - vad tycker du?

