Ska, ska inte?

Eller rättare sagt; vill, vill inte?

Just den här natten, när den extra timmen gärna skulle ge en lyxig sovmorgon, har hundarna hostat sönder för mig. För oss, dem och mig. Ungarna (med Lillebrors flickvän inräknad) har väl sovit som små änglar antar jag.

Med fyra timmars sömn ungefär mellan sänggående halv tio (sommartid) och uppstigning på allvar halv åtta (vintertid) så är ”utvilad” knappast ett ord jag kan stava till idag.

Hundarna pinnar på nästan som vanligt, men de är kopplade och vi går korta rundor. Inte utsätta de lungorna för onödig ansträngning. De äter och dricker som vanligt, så jag antar att nån lungmask är inte aktuell, vilket känns positivt.

Här sitter jag efter dagens första kaffekopp och funderar på om

  1. Jag verkligen har lust att springa sex kilometers tur med träningskompisarna om en timme. Kommer fram till att det har jag verkligen inte. Jag kan vara den som går. Men dit ”måste” jag, jag har lovat köra en väninna som är bil-lös.
  2. Jag borde ta mig en hemma-dag imorgon, en sjukdag och försöka sova ikapp. Men Yoga-Älvan och jag har träning, den vill jag ju inte missa.
    Fast jag antar att jag borde få hundarna till veterinären och få en 100% diagnos, och inte en som ställts via google.
    Det löser sig, det brukar det göra.
  3. Jag skulle sjukskriva mig resten av veckan… För nånting som jag önskar löste sig utan min medverkan (här är jag struts och inser att vissa saker verkligen verkligen hatar jag) är att jag på fredag ska vara gästföreläsare på Köpenhamns universitet och presentera ett case för ivriga studenter. Jag önskar att det var mitt tidigare företag som jag skulle presentera… Det kunde jag utan och innan. Här har jag manus och måste läsa innantill, och det är väldigt begränsat vilka frågor jag kan besvara. Om det är något jag avskyr så är det att stå inför publik och presentera nånting som jag tycker att jag har dålig koll på.

    Men min chef Blixten tror på mig och förstår inte varför jag inte skulle kunna det här, så nu blir det så. Jag kan ju hoppas på att slippa få göra om det om ett halvår… :-/

Publicerat av

irrhönan

Singelmamma till 2. Hundägare till 2. Beroende av crosstraining, utomhus och året runt. Mera gourmand än gourmet. Läser gärna böcker. Försöker sluta tänka.

2 thoughts on “Ska, ska inte?”

Det tyckte jag - vad tycker du?

