Våran Lillebror…

Jag fick den här låten på hjärnan plötsligt…

Våran Lillebror här i huset, han har fått sig en ny hobby tillsammans med flickan hans. Hobbyn är inte att lyssna på musik vid oanständigt hög volym även om det är det, de gör. Också. 😉

Och han blev väldigt generad när jag en dag sa att nu är jag tvungen att ställa ”mamma-frågan” – ”använder ni skydd?

När svaret blev jakande och ungen försvann som en röd blixt insåg jag att jag ställt frågan fel; jag skulle ha sagt ”vad använder ni för skydd?

Men det kommer flera tillfällen.

Och återigen tänker jag ”små barn – små bekymmer, stora barn – stora bekymmer” och en liten tröstens tanke att han åtminstone inte är ute och super skallen i bitar, det är ju alltid en tröst.

Men farmor har jag inte tänkt bli förrän om sisådär tidigast tio år… Om jag får bestämma.

Publicerat av

irrhönan

Singelmamma till 2. Hundägare till 2. Beroende av crosstraining, utomhus och året runt. Mera gourmand än gourmet. Läser gärna böcker. Försöker sluta tänka.

3 thoughts on “Våran Lillebror…”

Det tyckte jag - vad tycker du?

