”Favorit” i repris

Modern och den äldste sonen är ute och roar sig lördag afton minsann. På varsitt håll. Medan modern sitter hos träningskompisen Kocken och äter fantastiskt god mat så är sonen till 18-årsfest i festlokalen på området.

Jag kom hem mätt, Storebror och hans klasskompis kom hem full(a). I alla fall han. Hon var ganska dragen, men det var han som – på känt vis – lutade sig ut genom sitt fönster och spydde på altanen klockan halv fyra på morgonen.

Jajaja, jag antar att jag ska vara tacksam för att ungen inte spydde i sängen eller på golvet. Det gjorde han som väldigt ung – då från sin våningssäng – och jag minns att jag tvättade kräks i två timmar i precis hela rummet, från golv till allt annat (möbler, leksaker, rubbet) i ungefär sextio centimeters höjd.

Den unge mannen har hela städningen till godo. Soptunnan till trädgårdsavfall har fått vissa *host* dekorationer som jag inte tänker röra förrän Storebror har skrubbat den ren.

Lillebror, hans flickvän och jag åkte till farmor och farfar till söndagsmiddag medan Storebror blev hemma med sin skurhink och sin projekt-läxa. Och sin bakfylla.

Så kan det gå.

Publicerat av

irrhönan

Singelmamma till 2. Hundägare till 2. Beroende av crosstraining, utomhus och året runt. Mera gourmand än gourmet. Läser gärna böcker. Försöker sluta tänka.

2 thoughts on “”Favorit” i repris”

Det tyckte jag - vad tycker du?

